Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Frank&Iris - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Frank&Iris - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank&Iris

10 November 2012 | Vietnam, Hoi An

Shoppen, dat was toch wel het thema van de laatste paar dagen hier in Hoi An. Voor Iris een stuk leuker dan voor mij. Toch hebben we allebei mooie maatkleding gekocht.

Na het koelere Da Lat (26 graden) werd het weer tijd om de warmte op te zoeken, in de badplaats Nha Trang. Na een zeer mooie rit door de bergen kwamen we al om 10 uur 's ochtends aan. Hoewel we deze plaats eigenlijk over wilden slaan, vonden we het toch erg fijn om weer een middagje op het strand te luieren. Omdat het stadje zelf niet zo bijzonder is, besloten we de volgende dag een bezoek te brengen aan de modderbaden. Na een paar mineraalbaden mochten we onszelf een kwartier lang helemaal onderdompelen in de modder. Onhandig als ik soms ben, kreeg ik natuurlijk weer een slok modder binnen. Op deze slok na was het modderbad toch wel een hele relaxte ervaring, waar je inderdaad een hele zachte huid van krijgt.

Zacht en relaxt stapten we de slaapbus in, die ons naar Hoi An zou brengen. In deze bus met liggende stoelen, kon zelfs ik een plek vinden waar ik languit kon liggen, aan het einde van het gangpad. Helaas betekende dat niet dat we ook lekker konden slapen. Door de enorme hobbels en kuilen in de weg werd je elke paar minuten wel uit je bed gelanceerd.

Al om half 7 's ochtends kwamen we bij het volgende hotel aan. Hier leek het personeel wel betoverd met vriendelijkheid. We mochten al aanschuiven bij het (lekkerste tot nu toe) ontbijt, en omdat we onze kamer nog niet in konden, kregen we een tijdelijke kamer aangeboden, om nog even een dutje te doen. Toch nog enigszins uitgerust konden we beginnen met het verkennen van Hoi An. Dat deze plaats bekend staat om de grote hoeveelheid kleermakers was wel direct duidelijk; in 1 op de vier huizen wordt maatkleding verkocht! Toch is het stadje erg sfeervol, met veel eind 18e eeuwse Franse Huizen en 17e eeuwse houten Chinese huizen.

Zelf vielen we al snel ten prooi aan de vele verkoopstertjes. Op zoek naar een aangeraden kleermaakster werd ons beiden een paar schoenen aangesmeerd. Uiteindelijk hebben we 2 pakken, 2 jurken, 4 paar schoenen, 4 dassen, 4 overhemden en 2 sjaals gekocht, voor een prijs waar je in Nederland om kunt lachen. Gelukkig hoeven we deze niet de rest van onze reis mee te slepen: we konden alles vanaf het hotel naar Nederland sturen.

In drie dagen hebben we een mooie indruk kunnen krijgen van dit mooie rustige en autovrije stadje. Morgenochtend vroeg vertrekken we naar Hue, de voormalige Hofstad van Vietnam. We blijven daar maar 1 nacht, om vervolgens de nachttrein naar Hanoi te nemen.

• 10 November 2012 - 16:14

Marion Van Dongen:

doe mij ook maar zo'n bezoek. Kleding ziet er er prachtig uit. Ik had al gehoord van anderen dat het interessant was om dit te doen maar jullie foto's bevestigen dit. Zijn jullie hoofden nog niet vol van al die reisindrukken?

• 10 November 2012 - 16:37

F.J.M.Teunisse:

Ik hoop dat jullie mooie spullen op het juiste adres binnenkomen. Wat een mooie reis maken jullie. Het is hier heerlijk weer, graadje of 10, motregen en een loodgrijze lucht.

papa.

• 18 November 2012 - 15:22

Susanne:

Wat een mooie foto met die palmboom! Ziet er schitterend uit :) Het modderbad klinkt inderdaad relaxt, je moet je goed voorbereiden op een shopsessie hè haha ;) Hoop dat jullie kleding en schoenen goed aankomen in Nederland! Geniet ervan XX