Koh Samui, Koh Phangan & Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Frank&Iris - WaarBenJij.nu Koh Samui, Koh Phangan & Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Frank&Iris - WaarBenJij.nu

Koh Samui, Koh Phangan & Koh Tao

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Frank&Iris

14 December 2012 | Thailand, Koh Tao

Nog maar 1 week...! De tijd gaat voor ons gevoel nu zeer snel.
Het is gek om kerstversiering te zien aan het strand en nu in een klimaat van zo´n 30 graden te zijn en straks rond nul..

Onze vlucht van Chiang Mai naar eiland Koh Samui met Bangkok Airways verliep goed. We kregen zelfs een lunch op deze korte afstand. Aangekomen op Koh Samui bleek er al voor 3 dagen geen elektriciteit te zijn... Een boot had de stroomkabel naar de eilanden kapot gevaren. Dat werd romantisch met een kaarsje dineren (het is hier om 18u donker).

De twee dagen op Koh Samui hebben we op twee verschillende stranden doorgebracht. Omdat we vooraf aan de reis al wisten dat dit een erg toeristisch eiland is, zijn we hier kort gebleven.

Op 9 december namen we de boot naar eiland Koh Phangan. Dit eiland is redelijk groot en bevat meer witte stranden met blauw zeewater waar we goed konden snorkelen. Daarnaast is er ook veel natuur en bergen, en dat hebben we gemerkt ook! Eén dag zijn we van het ene strand naar het andere gelopen waar je alleen te voet of per boot kon komen. Berg op, berg af, berg op, berg af, door het oerwoud, volgens de kaart maar 1 uur.... niet dus... Dat was een goede workout met een welverdiend mooi strand, waar we helaas niet lang van konden genieten omdat we de boot voor het donker terug moesten nemen.

De andere dagen hebben we ook weer doorgebracht op verschillende stranden van het eiland. Op het strand vermaken wij ons met de leesboeken die we in Chiang Mai hadden gekocht, verder zwemmen, snorkelen en zonnen we wat af.

Eiland Koh Phangan staat bekend bij de jongeren om de full moon, half moon en black moon feesten. Gister zijn we naar de black moon party geweest op het strand met fluoriserende aankleding. Het was best leuk, maar redelijk duur.

Dat vinden we over het algemeen ook van de eilanden; eten, drinken, activiteiten en de accommodaties zijn een stuk duurder dan op het vaste land.

Vandaag zijn we gevaren naar eiland Koh Tao. Hier blijven we tot dinsdag, dan begint de reis richting Bangkok om van daaruit terug te vliegen naar huis op vrijdag 21 december. Eiland Koh Tao is gericht op het duiken dat hier heel mooi schijnt te zijn. Dit zullen wij ook gaan doen een dezer dagen.

• 14 December 2012 - 23:31

F.j.m.teunisse:

Morgen zetten wij hier ook de boom op in nogal herfstig weer. Nog maar 1 weekje...........
    Jullie foto's zijn erg mooi....Sinds wanneer ziet mijn zoon er als een soort tarzan uit??? Hang je teveel in de lianen? sport je veel???? Jullie maken echt wat mee hoor...Ik heb nog een hele drukke, maar wel leuke week voor de boeg...........Veel plezier...Papa

• 16 December 2012 - 16:00

Tante Beppie En Oom Gwyn:

Ik heb genoten van jullie verslagen. Kerst in de warmte heb ik ook een keer meegemaakt, de sfeer ontbreekt. Het is hier niet meer zo koud en een witte kerst zit er ook niet meer in, maar de sfeer past. Wij wensen jullie de laatste dagen nog veel plezier en een goede vlucht naar huis.
    Liefs van Oom Gwyn en Tante Beppie

• 17 December 2012 - 11:57

Paul:

Hoi beiden,
    Leuk dat jullie op alle 3 de eilanden komen ! Ko Samui heb ik op docu gezien en werd toen erg blij dat we ipv daarvan Ko Toa kozen. Alleen ook dat is niet meer wat het 10 jaar gelden was volgens kenners (en nog had kunnen zijn !!) ..
    maar merendeel nog low budget, kleinschalig en redelijk eco. Duiken is daar echt fantastisch. Je MOET naar Shark Island; echt absoluut mooist om langs de kliffen daar te duiken of snorkelen. Met duiken zie je niet veel meer dan snorkelen (water nl ongelofelijk helder) en bespaart hoop geld. Wij zijn met klein bootje (als je samen met paar anderen gaat kun je dat ook) en privé gids naar favoriete plekken gegaan. Veel beter (en goedkoper) dan die grote snorkeltours waar je in de massa verdwijnt.

Heel veel kijk- en luierplezier op Ko Tao en mocht je toevallig langs Moondance in zuiden komen ... bekijk dan de mooie ronde hutjes, luister naar de Reggae-sounds en groet de eigenaar (Relaxed met een grote R ) van ons.

hier een ouderwets Hollandse winter... regen, regen, regen.... en 8 graden.
    kun je je alvast verheugen ;-)

Paul

• 17 December 2012 - 16:33

Guus Haartsen:

Hallo lieverds, Nog één keer een berichtje om jullie nog een paar laatste fijne dagen te wensen. Geniet vooral van het weer, want dat zal wel tegen vallen als je weer hier bent. Maar jullie blijven toch echte stoere Hollanders neem ik aan, dus binnen de kortste keren zijn jullie daar weer aan gewend. We bereiden ons voor op de feestdagen. De boom is al opgetuigd en de meeste voorbereidingen zijn getroffen, jullie kunnen zo aanschuiven. Heerlijk toch. Volgend jaar komen we allemaal bij jullie. Ha...ha.
    Een goede terugreis gewenst en we verheugen ons erop jullie weer te zien.
    Liefs opa en oma.

• 15 Januari 2013 - 15:05

Alice Talapessy-Harthoorn:

Hallo,
    Ik heb met plezier je reisverslag gelezen. Wij gaan van de zomer naar koh phangan en willen graag ook snorkelen.
    Liefst meteen vanaf het strand. Heb je voor mij misschien goede adressen. Of welk strand het meest geschikt is.
    Alvast bedankt voor je reactie.

• 16 Januari 2013 - 10:15

Iris Manders:

Beste Alice Talapessy-Harthoorn,

Op Koh Phangan kun je het beste snorkelen op de stranden: Mae Haad en Haad Khom, beide in het noorden van Koh Phangan (en beetje westen). Op wikitravel guide kun je heel veel informatie vinden ook mogelijk voor de rest van je reis!

De stranden Ao Thong Nai Pan Yai, Ao Thong Nai Pan Noi en Bottle beach zijn erg mooi (wit strand, helder water), maar hier kun je niet goed snorkelen.

Koh Tao heeft helderder water dan Koh Phangan, waardoor snorkelen en duiken super gaaf is en je ontzettend veel vissen kunt zien!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Alvast veel plezier!