Dalat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Frank&Iris - WaarBenJij.nu Dalat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Frank&Iris - WaarBenJij.nu

Dalat

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Frank&Iris

05 November 2012 | Vietnam, Ðà Lạt

Terug in de kou! We zijn in de bergen beland! Onze warme kleding onderin de tas moest te voorschijn komen. Op aanraden van een vriendin van mij, zijn we naar Dalat gereisd. We zijn blij dat we dit ook hebben gedaan! Het landschap is schitterend en we hebben gisteren een super dagtour gehad.

Mr Rot, de eigenaar van het hotel heeft ons met 9 anderen de omgeving van Dalat laten zien. Om 7u begon de tour op de scooter. In de ochtend zijn we gestopt bij een grote waterval, een zijdespinnerij, een koffieplantage, hebben we een gefrituurde sprinkhaan gegeten en een lokale markt bezocht waar Mr Rot veel heeft uitgelegd en ons sommige dingen heeft laten proeven. Na een lunch te hebben genuttigd bij zijn ouders thuis in een afgelegen dorp (hij is geadopteerd door een gezin in de stad), bracht Mr Rot ons naar één van zijn buren in het dorp om met hen te praten. Mr Rot fungeerde hier als tolk en probeerde zoveel mogelijk te laten zien hoe deze mensen hier leven en hoe de cultuur in elkaar steekt. Erg leuk en leerzaam!
Ongeveer 2 uurtjes later hebben we veel verschillend fruit uit de tuin gegeten en heeft Mr Rot ons nog meer over de Vietnamese cultuur en gebruiken uitgelegd. Zeer interessant en handig voor de komende weken. Eenmaal terug bij ons hotel, vond een deel van onze groep het wel zo leuk om met z´n allen uiteten te gaan en daarna een drankje te nuttigen in een café. Het was een erg leuke dag en doordat we met veel waren, konden we ervaringen en tips van de reis met elkaar uitwisselen. Sommige doen onze route de andere kant op namelijk.

Na deze intensieve dag, hebben we vandaag rustig aan gedaan en een kleine bergwandeling gemaakt.

Morgen vertrekken we met de bus naar Nha Trang, gelegen aan het strand. Echter schijnt het wel erg toeristisch te zijn, waar vooral Russen hun vakantie houden. We moeten hier stoppen vanwege de overstap naar onze volgende bestemming, Hoi An. Er gaat geen directe bus.

• 06 November 2012 - 09:41

Paul :

Hoi beiden.... en An....;-)
    Goed te lezen en zo langzaamaan worden jullie Azie expert. Die bergen klinken aantrekkelijk. Een strand vol russen lijkt me iets minder fijn. Maar er is vast wel een mooi alternatief. Goeie reis, gezondheid ook (en zo te lezen zijn jullie nog nergens ziek van geworden; houen zo !) groet van Paul

• 06 November 2012 - 16:50

Thea:

Charmante helmen hebben ze in Vietman! En Frank: niet allergish voor sprinkhanen?
    Een dagje strand tussendoor lijkt me geen straf, die russen zitten toch niet overal? geniet er maar van!
    Liefs mama

• 06 November 2012 - 16:50

Thea:

Liefs mama

• 06 November 2012 - 21:33

F.j.m. Teunisse:

En jullie zitten nog niet eens op de helft en al zo veel meegemaakt. Mooie foto's, vooral die op het strand in de zon, terwijl het hier @@#%$!@$*&weer is!!
    papa.

• 07 November 2012 - 16:28

Guushaartsen:

Lieve Iris en Frank, Wat geweldig dat we op deze manier jullie reis mogen meemaken. Wat beleven jullie veel. Zelfs sprinkhanen eten draaien jullie je hand niet voor om. En eindelijk een warme trui nodig. Zo denk je nog eens aan Nederland. Het is hier nat, nat, nat. De tuin een rommeltje, de bollen nog niet in de grond, enz. enz., maar we blijven positief. Liefs oma.

• 07 November 2012 - 16:28

Guushaartsen: